מחאת דוד הנחלאווי: המערכת הפוליטית גועשת

    דוד קורצווייל | צילום: פייסבוק No Comments on מחאת דוד הנחלאווי: המערכת הפוליטית גועשת
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר אורי אריאל בעקבות מחאת דוד הנחלאווי: ״ההלם במערכת הצבאית מהיקף המחאה של עשרות אלפי חיילי צה״ל חייב להדליק נורה אדומה בקרב מקבלי ההחלטות בצמרת צה״ל. המציאות בה חיילים נאלצים לספוג פגיעות והשפלות על בסיס יומי ללא יכולת להגיב תוך סכנת חיים מוחשית, בגלל חשש כזה או אחר מביקורת היא בלתי נסבלת. החייל דוד פעל כפי שמצופה מכל חייל בעולם שמאויים על ידי פורעים. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ״ל- שנו את הפקודות. תנו לצה״ל לנצח״.

    גם חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יוני שטבון, התייחס לפרשה ואמר כי "צה"ל אינו משטרה, אי אפשר לבצר לוחם בפילבוקס משוריין ולצפות שיידע להגיב נכון להתפרעויות ויידוי אבנים". ח"כ שטבון קרא לממשלה לאפשר לצה"ל לפעול התקפית "חייבים לתת לצה"ל גיבוי לפעילות התקפית ניידת מול התפרעויות ביהודה ושומרון".

    שטבון הוסיף כי "לוחם צה"ל הוכשר להגן על המדינה, ולא להתעסק בתפקידי שיטור ופיזור הפגנות. יש כאן מציאות לא נורמאלית שמונעת מצה"ל למלא את תפקידו, ומוכרחים לגדוע אותה ".

    ח"כ עליזה לביא כתבה: "נדרשת חשיבה מחודשת. הרשת גועשת סביב דוד הנחלאוי שדרך נשק כלפי ילד פלסטיני. ככל הנראה, הענשתו של דוד על ידי מפקדיו נובעת מאירועי אי משמעת שאינם קשורים כלל לאירוע דריכת הנשק.

    10308257_662361540468242_8091658023932361200_n



    0 תגובות